The Labyrinth of Growth
Good afternoon to all! This is my first participation in such an event. I want to say that I do not understand English well and I use a translator to write this blog, so for safety I will also leave the entire text in my native language for myself below. After all, a blog is a parody of a personal diary — and in a diary I would write in my native language :) I read a little other blogs and based on them I understood. What should I tell you about myself and about the game.
About me:
I have no experience writing games specifically, but I am programming in Python. However, I want to master Unity and C#, so the game will be created using them.
About the game:
As already mentioned, I do not know a foreign language well. And I judged the topic only thanks to the translator (who translated to me without the very meaning of the word, which I later learned from my friends). For me, the topic was conveyed as growth literally – the growth of something. The first thing that came to my mind was an increase or decrease in the player's height. And since I'm new to creating games, I decided to start, as it seems to me, with a simple one – a maze.
The essence of the game will be to find a way out of the maze (as in all maze games :)) using your height to complete it. I will make only 1 level, because I am not capable of more yet. But the level itself will consist of 3 mazes. They are one whole. To pass the level, you need to interact with all the mazes.
And since we are talking about growth, it is assumed that the maze changes depending on the "growth" of the player.
- If the player is bigger, then the maze is small for him.
- If average, then average.
- If the player is small, then the maze is big for him.
In fact, the maze will not change in size, but only be rebuilt.
Лабиринт роста
Всем добрый день! Это мое первое участие в подобном мероприятии. Хочу сказать, что я плохо понимаю английский и для написание этого блога использую переводчик, поэтому для подстраховки я так же буду ниже оставлять весь текст на родном языке для себя. Ведь блог — это пародия личного дневника – а в дневнике я бы писала на родном :) Я немного почитала другие блоги и на основе их поняла. Что стоит рассказать о себе и о игре.
О себе:
У меня нет опыта написания именно игр, но я занимаюсь программированием на Python. Тем не менее я хочу освоить Unity и C#, поэтому игра будет создана при помощи них.
О игре:
Как уже сказано – я плохо знаю иностранный язык. И судила о теме только благодаря переводчику (который перевел мне без самого смысла слова, о чем я потом узнала от своих друзей). Для меня тема была передана как рост буквально – рост чего-либо. Первое же, что мне пришло на ум – увеличение или уменьшение роста игрока. И так как я новичок в создании игр, то решила начать, как мне кажется, с простого – лабиринта.
Суть игры будет найти выход из лабиринта (как и во всех играх с лабиринтом :) ) используя свой рост к его прохождению. Я сделаю всего 1 уровень, т.к. на большее я пока не способен. Но сам уровень будет состоять из 3 лабиринтов. Они представляют собой одно целое. Что бы пройти уровень – необходимо взаимодействовать со всеми лабиринтами.
И раз речь идет о росте, то предполагается, что лабиринт меняется в зависимости от «роста» игрока.
- Если игрок большей – то для него лабиринт маленький.
- Если средний – то средний.
- Если игрок маленький – то лабиринт для него большой.
На самом деле лабиринт не будет меняться в размерах, а лишь перестраиваться.